Scouts

Voor 11-15 jaar

Ben jij tussen de 11 en 15 jaar en heb je zin in actie? Word lid bij onze scoutinggroep en beleef uitdagende avonturen bij de scouts! Samen met je nieuwe vrienden doe je supergave dingen waar je ook nog eens wat van leert.

Scouts verkennen de wereld en gaan op ontdekkingsreis. Ze doen scoutingactiviteiten als primitief koken, hiken en gaan op kamp.

Zelfstandigheid

Naast samenwerking en elkaar helpen als er problemen zijn, is het ook belangrijk dat scouts (een deel van) een opkomst leren organiseren. Daardoor word je als scout relatief zelfstandig en word je voorbereid op de volgende speltak, de explorers, waarin je zelf activiteiten gaat organiseren.

Wat doen scouts zoal?

Je leert verschillende technieken om routes te lopen en vuur te maken. Denk hierbij aan zelf hout hakken en het aansteken van een vuur zonder lucifers. Ook leer je om te pionieren. Ben je benieuwd wat dat inhoudt/ Kom dan snel eens bij ons kijken.

Doe mee!

Maak een afspraak om te komen kijken (graag een mailtje naar [email protected]) en 3 keer vrijblijvend mee te doen met ons! Onze scouts hebben hun opkomst op zaterdagmiddag van 13:00 tot 15:30 uur.